ניתוח תנועת מבקרים באתר – DASHBOARD

כשאנו מתחברים לחשבון גוגל אנליטיקס במטרה לנתח נתוני פעילות האתר במסגרת ביצוע תהליך קידום אתרים, המסך הראשון שאנו נקבל עבור כל אתר בחשבון, הינו המסך הכללי שמשקלל את הנתונים החשובים לאתר ומציג אותם בפנינו.

אין לראות בנתונים אלה נתיני פעילות האתר שעל בסיסם ניתן לקבל החלטות, אלה אך ורק נתונים כלליים, שיעזרו להבין מגמות ביחס לאתר, לו הם שייכים.

כאשר לדוגמא מזהים כי אחוזי עזיבה באתר עלו, לעומת נתון שאנו רגילים לו או שואפים להגיע אליו, אין זה אומר כי אחוזי עזיבה אלו ביחס לכל עמודי האתר – בדרך כלל מדובר על מספר דפים בודדים שמשפיעים על נתון זה במסך הכללי.

בעת הבדיקה, מומלץ להציג נתונים של חודש אחורה ביחס לנתוני פעילות של חודש הקודם לו. כך נוכל לקבל נתונים השוואתיים, כאשר השיפור או ירידה יצוינו באחוזים, כאשר אם מדובר על שיפור, הנתון יצוין בצבע ירוק וירידה בנתון מסוים, תצוין בצבע אדום.

ניתוח תנועה באתר באמצעות גוגל אנליטיקס - צילום מסך ראשי

בואו ונראה קצת נתוני פעילות אמיתיים, כאשר בתמונה ניתן לראות השוואה בין נתוני פעילות של התקופה 2/06/2010 עד 2/07/2010 לבין התקופה 2/05/2010 עד 1/06/2010

שלושה פרמטרים במקרה הזה הינם בצבע אדום:

  1. כמות ביקורים – VISITS
  2. דפים נצפים – PAGEVIEWS
  3. ביקורים חדשים – NEW VISITS

וזה אומר כי מדובר על ירידה בנתונים אלה, אך לאחר חישוב מהיר והפיכת אחוזי ירידה למספרים, שגם הם רשומים במסך זה, ניתן להבין כי מדובר על ירידה זניחה ביותר ולא תמיד הירידה מסוג זה מעידה על בעיה כלשהי באתר או על מגמה שלילית.

ושלושה נוספים בצבע ירוק:

  1. דפים נצפים לביקור – PAGE/VISIT
  2. אחוזי עזיבה – BOUNCE RATE
  3. זמני שהיה באתר – AVG. TIME ON SITE

בגלל שמדובר על אתר מסוג אינדקס אתרים, השאיפה של מעליו כי לאחר שגולש מצא את מבוקשו, ילחץ על הקישור ויעזוב את האתר לטובת אתר אחר, לכן זמן ממוצע באתר הינו נמוך יחסית ועומד על 33 שניות.

לעומת זאת אחוז עזיבה ממוצע יחסית גבוה ועומד על 87.16 אחוזים, אך בהסתמך על העובדה שכתבתי למעלה, מדובר על מסך עם נתונים כלליים בלבד.

אם נבדוק לעומק בניסיון לאתר מקור לאחוזי עזיבה כלליים גבוהים, בדרך כלל נאתר דפים בודדים שפוגעים בנתון זה ואם נטפל בבעיה מסוג זה בצורה נכונה, נראה שנתון זה משתפר מחודש לחודש.

כסיכום לנתונים שראינו, ניתן לומר כי יש לאן לשאוף במקרה של האתר המנותח ע"י שיפור באחוזי עזיבה, זמני שהיה באתר, כמות מבקרים ואולי גם בכמות הדפים שנצפים לביקור.

החומחרים מוגשים באמצעות לאוניד אוסטרובסקי שיווק עסקים ברשת

פורסם בקטגוריה שיווק ברשת האינטרנט. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.